SELAMAT DATANG KE BLOG RASMI IDRBSM...

WAHAI SAUDARAKU..KITA PUNYA DARAH YANG SAMA...JUA NEGARA YANG SAMA..MINAT JUGA SAMA..JADI DIMANAKAH KITA SATUKAN SEMUA ITU?
"PENAT LELAH USAH DIHIRAU..BANGUN LANTAS RATAH LAWANMU..PERSIS SANG HARIMAU MENGAUM GARANG!! AYUH JERITKAN AMUKAN HARIMAU..DEMI NEGARA, TANAH TUMPAH DARAHKU. DEMI GEMPITA PENYOKONG TEGARMU...BERPAKSIKAN SEMANGAT MELAWAN SANG HARIMAU MALAYA!!.."

Jumaat, 1 Julai 2011

SUKA DAN DUKA PAGE INFO DAN RANKING BOLASEPAK MALAYSIA..

ASSALAMUALAIKUM.....

         Wah! Wah! =.="..Maaf ye mungkin agak sedikit teruja kerana ini adalah artikel pertama yang dihasilkan oleh blog rasmi IDRBSM!. Jadi sengaja SkY post pada hari ini berikutan dua perkara...Pertama, kerana hari ini adalah hari jumaat, berkat la sikit kan? hehe..moga usaha selama ini akan mendapat berkat dan keduanya adalah kerana semalam genap penubuhan page IDRBSM selama 8 bulan..=.=". Sedar tak sedar Malaysia pun sudah berentap dalam kelayakan piala dunia dan Olimpik..Jadi untuk menghormati rakan - rakan yang sekian lama berusaha keras untuk memajukan page supaya menjadi lebih profesional, SkY ingin berkongsi latar belakang sejarah terciptanya page IDRBSM dengan anda. SkY tulis dan "edit" sedikit nota dari Bos besar IDBRSM tentang sejarah penubuhannya..Meh kita layan..



AWAL KEMUNCULANNYA...30/10/2010

        Mungkin ramai yang tidak tahu dan mungkin ramai jugak yang sudah tahu...Page Info Dan Ranking Bola Sepak Malaysia ini telah terbina lebih kurang 8 bulan dah..Hari genap lah umurnya ye hehe. Admin semua rasa teruja dan seronok apabila page ini mendapat sambutan yang luar biasa dari semua fans sehingga sampai hari ni jumlah fans yang like page ini sudah mencecah 15 ribu orang. Tahukah anda, untuk membangunkan page ni dari awal hingga ke saat ni ianya begitu memeritkan dan susah bagi kami semua admin. Namun,demi bola sepak malaysia dan melihat sokongan padu yang diterima dari peminat yang sentiasa lepak bersama - sama di page IDRBSM, kami teruskan dengan semangat yang berkobar - kobar. 

        Saat - saat awal sebelum terbinanya page ni, admin PIJO dan admin FADHLEY adalah sahabat dari fans kelantan dan selangor. Mereka secara tidak sengaja boleh jadi kawan berikutan pada awalnya mereka menentang provokasi di page apa ntah yang penuh dengan penduduk negara jiran kita (faham - faham lah eh? hehe)..Selepas itu,terdetik idea saudara PIJO utk membina page ini dan menamakan dengan nama INFO DAN RANKING B0LA SEPAK MALAYSIA. Pada awalnya , mereka berdua bergabung dan berusaha keras untuk mempromosikan page ni. Kemudian, semakin lama, semakin ramailah yang like. namun,perjuangan tetap perjuangan. Masih kemas tersimpan di ingatan,  dalam tempoh 2 minggu sebelum bermulanya  piala aff, page ini menjadi tapak serangan orang indonesia..apa lagi, fans - fans semua menentang la..berikutan dengan itu, muncullah beberapa muka lama yang sekarang ini sudah menjadi admin di page ini iaitu TN SkY, Encik Lampu Kalimantang, Ratu Hantu, Mawar Berduri, Mohd Fahmi dan lain - lain. 

ANTARA SAHABAT, FANATIK DAN LALANG...

          Sebenarnya di kalangan penyokong indonesia, ada yang baik, dan ada juga yang jenis suka provokasi. Ini kerana ada juga fans indo yang menetap di page ini buat sementara, kira kami sahabat baik la..Namun,menjelang final aff, kami terpaksa ban semua orang Indo , untuk mengelakkan berlakunya konflik di antara dua penyokong negara yang berbeza..ahh sudah! Alhamdulilah, dengan terbinanya page ni, ramai fans yang jadi kawan sesama kami..Tahukah anda? Page IDRBSM mempunyai ramai group dan page anak - anaknya  hehe :-) Sehingga kini telah terbina group geng sengal sedunia dan unite, begitu juga dengan page Laporan Sukan ala-  ala hitler dan sebagainya.. Sekalung penghargaan kepada admin lain yang berjuang memartabatkan page ni demi keselesaan fan semua..antarnya pijo, fadhley, tn sky,apit mazlan, mawar berduri,cit yan, fahmi izuddin, ratu hantu, m0hamad azrin, encik lampu kalimantang, oslan hussin, renzo czer, mohd safwan, mohd aiman dan fazrien. 

IMPIAN DAN CITA -CITA...

       Bab ini lebih baik korang semua baca kata - kata semangat seorang fans yang kami pilih sebagai pemenang. "Penat lelah usah dihirau..bangun lantas ratah lawanmu, persis sang harimau mengaum garang!!ayuh jeritkan amukan harimau...demi negara "tanah tumpah darahku....demi gempita penyokong tegarmu..buktikan kitalah pejuang sejati yang berpaksikan semangat melawan sang harimau malaya!! dengan slogan IDBRSM, pendukung info bolasepak ke arah melahirkan karisma segah sejarah...victory Malaysia!! Jelas, kata - kata semangat ini telah menceritakan betapa perjuangan kami tidak akan terhenti setakat disini sahaja..

          Pelbagai rancangan, dan idea telah diolah malah sedang dilaksanakan satu persatu, semata - mata untuk meastikan page IDRBSM sentiasa relevan dan menjadi tapak terbaik buat peminat untuk mendapatkan info malah menjadi medan luahan pandagan dan idea dari peminat untuk disampaikan kepada badan tertinggi bolasepak MALAYSIA! Selangkah demi selangkah, dengan terciptanya blog rasmi ini, page ini semakin berubah wajah..dengan penambahan admin baru, dengan kerancakan perjuangan SKUAD HARIMAU kita, mencapai status page profesional sememangnya susah..tapi ianya tidak mustahil untuk direalisasikan..kami mengharapkan sokongan dan bantuan dari anda semua..siapa? andalah! :-) rakyat MALAYSIA yang sentiasa menyayangi bolasepak negaranya..bukan sehaja sebagai sukan, malah sebagai medium bersatunya rakyat dibawah sebuah panji :-) Terima kasih kepada semua fans..tanpa anda, tidak wujud la page dan blog INFO DAN RANKING BOLA SEPAK MALAYSIA ini.... KAWAN SELAMANYA !!


KENALI EDITOR :
Mr.TN_SkY juga adalah penulis untuk blog StOry PondOk KeciL. Anda boleh mengikuti beliau di Twitter atau di Facebook. Jika anda mempunyai soalan, boleh like page rasmi IDRBSM, IDRBSM OFFICAL PAGE.

20 ulasan:

encik lampu kalimantang berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
PijO MyGeNkZ berkata...

Terharu Baca Post Ni..

Oktavov Hadji berkata...

Ganah gilo..

Eddie Zaq berkata...

Hehe..sye ade prmintaan skit..nak background picture yg lbih cntik ye..hehe

Sid Katalog Jersi berkata...

teruskan usaha anda wahai2 Admin yg budiman :)
banyak jasa anda untuk negara

encik lampu kalimantang berkata...

nama aku disebut 2 kali disini, terasa seluarku koyak la.. hahahah

pelangi petang berkata...

owh,,, dunia nie x adil.... x adil!!!!

Fadhley Mazlan berkata...

moga bertambah maju dan maju untuk mmberi info dan berita bola sepak Malaysia.. apa yang kurang akan diperbaiki.. manusia biasa.. apa yang buruk dari kita apa yang baik segalanya dari Allah Swt.. Insyallah

SyAfiQ FaNDi berkata...

TERBAIK!!..aku ingat dh lama..rupa2nya xsampai stahun pn lg..caya lah..

Unknown berkata...

ya benar....ekekke

EDITOR IDBRSM berkata...

@PijO MyGeNkZ

hehe..penghargaan untuk anda :-)

EDITOR IDBRSM berkata...

@Oktavov Hadji

Ganas baru jantan..HArimau jantan :-D

EDITOR IDBRSM berkata...

@Eddie Zaq

hehe..akan diusahakan :-)

EDITOR IDBRSM berkata...

@Sid Katalog Jersi

terima kasih sid =.=" anda juga sama..

EDITOR IDBRSM berkata...

@encik lampu kalimantang

haha..beli suar jeans baru plizz

EDITOR IDBRSM berkata...

@pelangi petang

ops PP! i'm sorry ..:-p

EDITOR IDBRSM berkata...

@Fadhley Mazlan

betul tuu fadh =.="

EDITOR IDBRSM berkata...

@SyAfiQ FaNDi

hehe...yup..bru 9 bulan hehe

EDITOR IDBRSM berkata...

@RATU HANTU

sememangnya..:-)

Tanpa Nama berkata...

adoiiiii .....rindu plk kat admin mulawwww !

PEMINAT BOLASEPAK?